Maruti Suzuki Eeco Charge
Azteca.zgora.pl
Rozważny producent samochodów w kraju, Maruti Suzuki India Limited jest obecny od około 3 dekad na krajowym rynku motoryzacyjnym. Firma zaznaczyła swoją obecność we wszystkich segmentach i jest znana z zaspokajania interesów miłośników motoryzacji z całego kraju. Jej innowacje zostały pochwalone na poziomie globalnym i krajowym, jak producent samochodów zawsze zatrudnia pragmatyczne podejście w swoich projektach i technologii. Aby uczynić środowisko bardziej przyjaznym dla środowiska i zrównoważonym, firma wprowadziła w przeszłości wiele innowacji, z których jedną jest Maruti Suzuki Eeco Charge. Samochód ten jest elektryczną wersją standardowego pojazdu użytkowego (UV) Maruti Suzuki Eeco.
Maruti suzuki eeco charge
Co ciekawe, samochód ten został po raz pierwszy zaprezentowany w 2010 roku i został specjalnie wyprodukowany do jazdy podczas dumnego wydarzenia Commonwealth games, które miało miejsce w tym samym roku. W Indiach nie było wielu samochodów elektrycznych, a wprowadzenie na rynek Maruti Suzuki Eeco Charge było dla firmy doniosłe. Wygląd zewnętrzny, wnętrze i platforma tego samochodu były dokładnie takie same jak Maruti Suzuki Eeco, z wyjątkiem tego pierwszego, który został wyposażony w baterię litowo-jonową i mógł się pochwalić zerową emisją spalin.
Zaawansowane baterie litowo-jonowe miały pojemność 24 kWh i generowały przyzwoitą moc prawie 68 KM. Samochód potrzebował prawie 7 godzin przy standardowym napięciu 220, aby w pełni się naładować, a po zasileniu mógł osiągnąć prędkość maksymalną 100 km/h. Akumulator w tym samochodzie został umieszczony pod podłogą, zapewniając tym samym lepsze właściwości jezdne i dodatkową przestrzeń bagażnika dla pasażerów. Co ciekawe, samochód mógł być ładowany przy użyciu normalnego źródła zasilania w gospodarstwie domowym wraz z zestawem dostarczonym do celów ładowania.
Eksperci jednogłośnie zgadzają się, że w porównaniu do wersji benzynowej tego samochodu, wariant elektryczny był lepszym wykonawcą we wszystkich aspektach. Wersja benzynowa Maruti Suzuki Eeco wyposażona była w silnik o pojemności 1,2 litra, który generował moc około 72 KM i moment obrotowy 101 Nm. Silnik był połączony z podstawową 5-biegową manualną skrzynią biegów, która przenosiła całą energię na tylne koła. Mimo, że samochód miał ARAI testowane statystyki oszczędności paliwa prawie 15 kmpl, to nadal nie był tak przyjazny dla środowiska, jak wariant elektryczny.
Istnieje ogromna utylizacja samochodów użytkowych w Indiach, ponieważ takie samochody są przykładowymi przewoźnikami ludzi, jak również transporterami towarów. Wszystkie duże i małe korporacje mają wykorzystanie takich pojazdów użytkowych wraz z normalnych nabywców, którzy kupują te samochody dla ich opłacalności i użyteczności. Według badań przeprowadzonych przez władze przez wszystkich dealerów samochodów Maruti w Indiach, Eeco został sprzedany nadmiernie na rynku. Podobnie jak wszystkie samochody Maruti, które były obecne w kraju, ten pojazd użytkowy również był w stanie zaimponować dużej części indyjskich nabywców. Oczekuje się, że rynek pojazdów użytkowych będzie się rozwijał w najbliższych latach i interesujące byłoby zobaczyć, jakie techniki stosuje Maruti Suzuki, aby utrzymać swoją wysoką pozycję w tym segmencie.
Dowiedz się więcej na http://www.bet24.com.pl/